Mistede i en periode forbindelsen til mine noter i Microsoft OnNote Online, som jeg i en længere periode har været glad for at bruge.

Jeg gik derfor i gang med at finde en værdig afløser og har prøvet følgende;

Joplin

Wunderlist

WizNote

SimpleNote

Evernote

Google Keep

Zoho Notebook

Der er mange for og imod punkter på dem alle, og flere har jeg tidligere leget med.

Jeg har i mellemtiden fået forbindelse til min OneNote, men har set dette som en mulighed for at komme ud af kløerne af Microsoft.

Jeg havde følgende krav – skulle se godt ud – være nemt at bruge cross platform – været nemt at gå til – og måtte gerne slippe igennem nåleøjet hos min arbejdgiver så det kunne bruges på min arbejdes pc også.

Flere af programmerne lever op til mine krav, men mange har mærkelige betalingskrav ved brug på flere enheder.

I top 3 kom Simpelnote på 3. pladsen, men der kan jeg ikke indsætte billeder, hvilket er vigtigt for mig.

Andenpladsen gik til Joplin, som kun har et lidt for simpelt look og ikke virkede på min arbejdsplads.

Vinderen blev Notebook fra Zoho.

Så det er programmet jeg har valgt at bruge fremover.

Nu mangler jeg bare det kedelige arbejde med at flytte alle mine noter over i det nye program.

Er i øvrigt faldet for flere af de programmer som Zoho leverer – nærmere følger……